Rybenka

Rybenka
LatinskyLepisma saccharina
AnglickySilverfish
NěmeckySilberfischchen
SlovenskyŠvehla obyčajná
jedná se o velmi starobylý hmyz.
Patrně na zemi žijí již 300 milionů let /srovnejte s Homo Sapiens, který vznikl přibližně před 200.000 lety/. Jeho velikost je okolo 1 cm má kapkovitý tvar, a je pokryta stříbrnými šupinkami. Odtud její český název rybenka domácí.
Zdržuje se převážně v domech, kde se živí různými zbytky sacharidů a škrobů. Má raději tmu, při rozvícení se snaží uprchnout a schovat do nějaké skuliny. Štětiny, které má na těle slouží jako senzory a při změně proudění vzduchu rybenku včas varují před blížícím se nebezpečím.
Rybenky milují vlhké prostředí /rel. vlhkost 75-99% / a teplotu od 22-27°C.
Mohou dosáhnout věku až 3 roky a za tu dobou jsou schopny naklást až 100 vajec.

Při větším výskytu mohou škodit a to zejména na výrobcích z papíru, nebo výrobcích z kůže, kobercích, fotografiích.
 

Ochrana

  

Pro správné fungování našich stránek použijte prosím doporučené prohlížeče: EDGE, Chrome, Firefox, Opera.

Rybenka

jedná se o velmi starobylý hmyz. Patrně na zemi žijí již 300 milionů let /srovnejte s Homo Sapiens, který vznikl přibližně před 200.000 lety/. Jeho velikost je okolo 1 cm má kapkovitý tvar, a je pokryta stříbrnými šupinkami. Odtud její český název rybenka domácí. Zdržuje se převážně v domech, kde se živí různými zbytky sacharidů a škrobů. Má raději tmu, při rozvícení se snaží uprchnout a schovat do nějaké skuliny. Štětiny, které má na těle slouží jako senzory a při změně proudění vzduchu rybenku včas varují před blížícím se nebezpečím. Rybenky milují vlhké prostředí /rel.

David Drtina 2018-02-15T13:59:00.000Z

Ahoj. Mame tyto potvurky na zachode a nevim jak s nimi pryc. Jedna se o panelak. Diky za rady.

Anonym (1906) 2009-08-17T00:14:00.000Z

biolit proti lezoucímu hmyzu,vystříkat stoupačky rohy, podlahy

Anonym (1978) 2009-08-29T05:54:55.000Z

Proti ich množeniu pomáha znížiť vlhkosť. Ku elektronike je často pribalený balíček silica gelu, ktorý na seba viaže vlhko. Tento balíček treba pohodiť v miestnosti, ale pozor: neotvárať! Pri kontakte s holou kožou ťahá vlhko aj z kože až do stavu podobného popáleninám, preto je v priedušnom bezpečnostnom obale kde k nemu prejde vlhkosť, ale nedostane sa do priameho kontaktu s človekom. Je tiež nutné položiť ho tak, aby k nemu nemali prístup malé deti, či domáce zvieratá, lebo to by nemuselo dobre skončiť.

Anonym (2088) 2009-10-02T07:12:54.000Z

Ja som skusil Borax - je to aj hnojivo. Pouziva sa aj pri zvarani mosadzou. Podoba sa na sol, alebo cukor. Da sa kupit v zahradkarstve za 1 €. Dal som vecer stipku Boraxu do kazdeho odtoku umyvadla, WC okolo neho, pod koberec, okolo odpadkoveho kosa, pod pracku, no proste vsade kde som ich videl. O dva tyzdne som to preventivne zopakoval. Viac som ich nevidel. Pred tym mi liezli vsade. V kuchyni po stene, po podlahe, okolo opadkoveho kosa, v zachode, v sprche v spajzi.

Anonym (4265) 2011-10-02T21:41:08.000Z

Rybenky vůbec neškodí, živí se naprosto neviditelnými zbytky a přes den, resp. když zjistí světlo, okamžitě se schovají. Nechápu lidi co se jich snaží zbavit, je to skvělý indikátor že v okolí se nevyskytují faraoni - rybenky a faraoni se nesnáší. Ti jsou na rozdíl od rybenek svině a vlezou naprosto všude - rybenka leze po zemi. Od té doby co se mi podařilo zbavit faraonů jsou u nás rybenky a vůbec to neřeším. Akorát když nějakou najdu uvízlou ve vaně tak ji nechám vlézt na papír a vyndám ji ven, dám na zem a ona okamžitě zmizí třeba někde pod vanou - tam ať si klidně žije, nikomu tam nepřekáží. Navíc i vypadají hezky, je to takový malý stříbřitý trilobit který dokáže velice rychle běhat.

Anonym (2265) 2009-12-03T23:55:10.000Z

haha, kdyz ti jich v koupelne leze 100 tak to neni moc fajn , mame novou koupelnu a ty svine tam vecer lezou , vysbíram ti je a nasypu na hlavu vole !!

Anonym (2319) 2010-01-01T22:28:05.000Z

Vypadají hezky? Já Ti nevím, ale nemám ten pocit, když je v noci potkávám v koupelně... Bohužel bydlíme v paneláku s blbým odvětráváním. Navíc lezou i do koše s prádlem. Hnus!

Anonym (2324) 2010-01-05T17:19:21.000Z

Přidávám se, sou naprosto neškodní a nic zlého nedělají... sice chápu, že někomu můžou přijít nechutné a dupou po nich, pokud chuděry rybenya nestačí utéct... Pokud nestihne rybenka utéct přede mnou, chytnu jí a už jde do terária... :) zařídil jsem jim super byteček a pravidelně jim dopřávám várku vlhkosti pomocí rosítka... rybenku neutečou, nedokážou lézt po kolmých hladkých plochách, ale třeba mezi spárami v kachličkách ano... a můj chovatelský úspěch je, že se v zajetí množí... :)

Anonym (2366) 2010-01-25T17:14:36.000Z

prave jsem se zbavil mensiho hejna, ktere jeste rano v koupelne nebylo!!! rad bych slysel, ze se s faraony vylucuji, ale hned vedle ti faraoni byli.... tech se asi nezbavim.

Anonym (2835) 2010-06-11T22:29:29.000Z

1) Nazivaju si u nas v byte krasne hned vedla mraveniska faraonov a ze sa im dari je pravda, denne rucne zabijem z kazdeho druhu tak po 20 ks a stale ich je dost. 2) O skodlivosti - pokial by zostali v kupelni a WC a na zemi, tak fajn, ale to ze ich uz mame plnu kuchynu, lozia do potravin - cokolvek co je otvorene - napriklad kukuricne lupienky, papierove sacky muky atd.. to uz by som nazval skodenie.

Anonym (2999) 2010-07-27T09:07:31.000Z

Ahojte. Ja mám doma tiež tohoto chrobáka. Ťažko sa ho zbavíte, lebo je to šikovný predátor. V paneláku je ten problém, že prechádzajú z bytu do bytu a maju v paneláku na to vhodné podmienky. Jadra su stare a prehnite a je tam vysoká vlhkosť. Ale jedno je pravda, ak sa zbavite tohoto chrobáka, tak prídu mravce faraóni. Jedine čo môže človek urobiť je vetranie a nemajú radi zimu. Ak budete vetrať v zime tak sa neukážu ani v noci. Ak bude teplo a hlavne ticho, tak budu chodiť a rozmnožovať sa. Ale aj podla mna je to neškodný predator v domacnosti.

Anonym (2432) 2010-02-15T07:14:57.000Z

Ja bývam v paneláku a je to 10 ročná stavba. Rybenky verzus švehly mám tiež. Nie je to však žiaden chrobák. S tou zimou mi prišlo na um, vypnúť na celú zimu kúrenie a nakúpiť hrubé ponožky, kabáty a acylpirín. Vrece čaju a bandasku rumu. To by šlo. No pár takých potvoriek mi vôbec nevadí. Sú celkom sympatické a páči sa mi ako šikovne utekajú. Až mi je ich trocha ľúto. Dočítal som sa, že obľubujú papier, škrob a cukor. Aj moja dcéra ich má v izbe zopár. Jej reakcia bola "jej ocino aké sú zlaté". Vysvetlil som jej, že sú to živé tvory a neslobodno ich zapučiť. Tak sa s nimi hrala, pokiaľ jej neušli a neskryli sa. Švehla je jedným z najstarších obyvateľov našej planéty. Boli tu dávno pred nami (zhruba 300 mil. rokov) a dúfam, že budú dlho aj po nás. Sú užitočné, pretože požierajú aj pre nás škodlivé plesne. Preto sú aj v kúpeľni. Pracujú v noci. Tie štetiny na chvoste sú veľmi citlivé na prúdenie vzduchu a vybrácie. Preto, už keď vstanete z postele, švehly o vás vedia. No tak či onak, ak ich máte len zopár, nevidím dôvod sa ich zbavovať. Radšej sa orientujte na mole a podobný hmyz. Švehla vám nijako neublíži. A už len pocit, že nie ste celkom sami, môže byť príjemný. p.s. pozrite si na parazity, ktoré máte v koži (uhry či bubáky) to je len sranda. A ak sa pozriete na také niečo pod mikroskopom to len bude srada.

Anonym (4245) 2011-09-25T19:54:09.000Z

No taky mi jich par pobihalo v koupelne tak sem doma vybalil jeden prostredek proti satnim molum (takovej papir na ktery se hmyz prilepi a pomalu umre / znacku nepisu/) Tak jsem to polozil pod umyvadlo a capl jsem 3 velky a 5 malejch rybenek a super ... neaky faraoni my sou ukradeny .

Anonym (2500) 2010-03-21T19:50:51.000Z

mi ... ne my ... omlouvam se za chybu v rychlosti pisu jako prase .

Anonym (2501) 2010-03-21T19:52:02.000Z

Ahoj... Máme nový WC a hned tam máme rybenky..ty svinky mi tam prostě vadí..jak se jich zbavit??(bydlíme v půdním bytě..krásně zařízený byt) Dík za rady..!! =)

Anonym (2551) 2010-04-15T12:45:06.000Z

Před chvílí se mi podařilo najít prostředek, ale zatím jsem ho nevyzkoušela. Jmenuje se Formitox a je prodejný v drogeriích, stoj kolem 35,- Kč, účinnost 21 dní. Vyzkouším a pak napíšu, jak "hubení" dopadlo.

Anonym (3887) 2011-06-10T11:08:41.000Z

TO SAME, novy pudni byt, krasne zarizene, wc tez a stejne tam jsou. Na hajzlu je ma kazdy a kdo rika ze ne tak keca nebo nebyl srat ve tri rano

Anonym (3989) 2011-07-16T00:48:54.000Z

Ahojky, taky je máme v koupelně. A je tu hnus když jdu na wc večer a oni tam běhnou. nejvíc najednou jsem viděla dvě. Dneska budeme spárovat ty díry kam lezou a přes týden koupím ty papírky co se na ně lepí nebo návnady a vychytám zbytek at se pak nemaj od koho množit. lepší je pak za skříně dát nové návnady kdyby se vrátili potvory jedny. .O(

Anonym (2555) 2010-04-17T16:24:06.000Z

Zdravím všechny co proti nim bojují. Kde se dají koupit ty papírky, na který se ty svině rybenky přilepí, mám je snad všude, podle mne žijí pod plovoucí podlahou v té izolaci mirelonu, a že žijí jen ve vlhku to není pravda, my doma vlhko nemáme, a jsou tu, hlavně když jdu v noci krmit dítě, tak je vidím snad všude, dřív mi to asi nepřišlo, ale to jsem v noci spala, ale teď jsem z nich úplně hotová. Tenhle týden jsem zabila 4 na 10 cm2, no hnus, nemít v ruce dítě, tak jsem snad začala histerčit, a to že mě jen tak nic nerozhází. Prozatím jsem vystříkala celý pokoj a kolem všech lišt biolitem na lezoucí hmyz, ale stejně jsem viděla i další. Opravdu už nevím co s dělat, chytám se vyštříkat i celý byt, ale to pak musím na pár dní odjet pryč.

Anonym (3685) 2011-03-20T19:11:18.000Z

U nás jsou taky na záchodě, ale v além množství což zatím nevadí. Akorát, která ryběnka vyleze ze záchoda, tam už na ní číhá kočka atd... Prostě nám číča pomáhá snižovat stavy ryběnek a je o zábavu postaráno.:o)

Anonym (2559) 2010-04-20T05:38:31.000Z

my jsem měli jednu na WC a dcera jí normálně zabila... není na tom nic těžkého :)

Anonym (2954) 2010-07-13T08:46:19.000Z

ale kdyz jich denne zabijete kolem 20 ti tak to je už neco težkýho a vůbec nemizi

Anonym (3594) 2011-02-16T17:04:30.000Z

Potřebovala bych se jen ujistit, střbrnou "klasiku" znám z občasných náštěv na záchodě, patřím mezi ty, co rychleutrhnou toaleťák a zabijí, nevím, proč by mi něco takového mělo lézt v bytě. Teď jsem ale objevila stejně vypadajícího "tvora", když jsem vyndala prkénko ze špajzky, lezly po něm rovnou dvě, tak vyndám druhé prkénko, hmm...další, tak jsem vyndala špajzku, vše prohlédla a objevila je v lupínkách...starších, na které se opomenulo po dovolené, takže moje chyba...o pár dní dříve jsem však to samé objevila mezi svými látkami, co mám poskládané v pokoji. V panelákovém bytě je vlhko všude, tak že by proto? Jsou ale trošku jiné, jsou bílé až průhledné, lezou ale stejně rychle, mají taky mallé hbité nožičky a stejnýtvar těla, jsou to tedy také rybenky?

Anonym (3325) 2010-11-04T16:09:10.000Z

a jak jsou velké? nejsou to spíš pisivky? http://www.skudci.com/pisivky bílé až průsvitné bývají také mladé stinky - http://www.skudci.com/svinky

David Drtina 2010-11-04T16:38:50.000Z

Pročetla jsem diskuzi a nechápu, jak si tohle můžete doma pěstovat. Já chápu, že to jsou zvířata a vlezou i tam kde je nechceme, ale když přijdu k někomu na návštěvu a tohle mu leze po koupelně, tak to neni moc pěkná vizitka. Vy co si je pěstujete jste u mě dobytkové a nechtěla bych vidět, jakej máte doma "pořádek", když Vám nevadí ani hmyz, tak vám asi nevadí ani jinej bordel.

Anonym (3621) 2011-02-25T12:59:40.000Z

Vážená paní, musím vás ujistit, že se rozhodně nezdržují jen v nepořádku. Jako dítě si pamatuju, že se nám proháněly po koupleně i záchodě, matka přitom denně vytírala a uklízela, troufám si říct, že tam bylo sterilní prostředí. Na bílé dlažbě se přímo vyjímaly. Já ve své domácnosti tak naklizeno zdaleka nemám a rybenky doma naštěstí nemáme.

Anonym (3627) 2011-02-27T17:36:24.000Z

Vážená paní, kdybyste viděla s čím doma žijete a nevíte o tom, rybenky byste opravdu neřešila :)

Anonym (3687) 2011-03-21T16:03:37.000Z

Víš kolik člověk neúmyslně sežere hmyzu ty krá*o nebeská? NEVÍŠ! Tak se laskavě zdrž takovýchto komentářů fifleno...

Anonym (3852) 2011-06-02T17:11:58.000Z

Ten, kdo nemá tento hmyz doma, určitě nevyhledává tuhle diskuzi a rady.... takže milá paní, já mám doma uklizeno, jako málo kdo a tenhle hmyz se mi objevil také. Takže, jestliže se Vám na návštěvě rybenky nelíbí, seďte doma!

Anonym (3886) 2011-06-10T11:05:14.000Z

mila pani najmudrejsia, my sme prerobili koplet cely byt + zburanie a prerobenie jadra a byt mame stale vyupratovany a su na WC a v kupelni.tak taketo pridrbane prispevky hadzte niekde inde.takyto ludia mi lezu na nervy viac ako vsetky svehly co som na hajzli uz zabila

Anonym (4111) 2011-08-15T23:50:02.000Z

Po celý život potkávám rybenky v koupelně, ať jsem bydlela, kde bydlela, a pokud je najdu sklouzlé do vany, pomohu jim ven (není to snadné, jsou křehké). A to jsem sběratel tisků, tedy toho, na čem mohou škodit. Průměrná rodina však neuchovává stovky knih, časopisů aj. v koupelně... A nestalo se mi, že bych našla rybenku ve své knihovně v obýváku. (Jo prosím, když jsme vyklízeli po sousedovi binec na půdě a ve stodole, nacházeli jsme je v hromadách starého papíru, knih, dopisů, kalendářů, pohlednic aj. Ovšem tam působili i hlodavci aj., prostě to byly po desetiletí neudržované prostory, popř. zavlhlé.) Hmyz mi vadí výjimečně. Pro mě je "pěkná vizitka" člověk, který má přístup do knihovny a na internet, a přesto si myslí, že polévat a vystříkávat lidské obydlí chemikáliemi a lézt po bytě neustále s hadrem a vysavačem je znakem kvality člověka.

Anonym (4166) 2011-08-28T11:23:30.000Z

Nikdy som ťa nevidel, ale určite budeš rozvedená hektická žena. Ak máš manžela, tak je slepý a hluchý zároveň. Na tejto planéte robíš len bordel a smrad. Prepáč za úprimnú reakciu. Ak by som s tebou zdielal spoločnú domácnosť, tak ti v spánku postriekam biolitom hlavu a do úst ti strčím hajzlovú kefu ty pi..

Anonym (4241) 2011-09-24T20:22:24.000Z

Milá paní, tady někdo napsal, že hektická a nějaká žena, já bych řekla hysterická ;). Já uklízím velmi pořádně, ale rybének se snad nezbavím nikdy...a popravdě žádné pasti na ně nelíčím, protože mi nic neudělaly a nedělají... Mají prostě rády vlhko a když na WC nemám topení a vlhkost se tam zákonitě drží, tak se tam drží i rybénky. Takže, Vás bych asi na návštěvu nepozvala, protože byste to nepřežila, ale mi je to docela jedno a na svůj pořádek jsem pyšná!

Anonym (4342) 2011-10-25T17:09:44.000Z

Dobry den, souhlasim s Vami. Kdyz to tady ctu, tak mi pripada, ze sem pisi lidi, kteri ziji mezi prasatkama. Vlezla jsem na tyto stranky, kdyz jsem dnes rano uklizela, odsunula skrin a tam byly tri rybenky. Uz ted to resim a v zadnem pripade se s nimi nebudu mazlit:-).Nevim, ale lidi kolem me tohle resi spreji atd. ale nezma nikoho, kdo by nad tim mavnul rukou. Neni to sice zadna tragedie, ale take nic, s cim bych se chvalila.

Anonym (5231) 2012-12-20T11:42:27.000Z

Chápu, že když se hemží všude, tak mohou být problém. Ale těch pár drobků, co občas na wc nebo v koupelně zastihneme, jak rychle mizí pod práh, fakt neřešíme :D

Anonym (3675) 2011-03-16T18:20:15.000Z

Tuto zimu nám střecha vytopila byt, žuji v domě postaveném v roce 1905, kde je pod dřevěnejma deskama štěrková podlaha. Dá se předpokládat, že ještě nevyschla, ale rozhodně se zdá že se mi tu začínají množit. Nejvíce, a asi i jedině v ložnici-pracovně (když nepočítám ty tři rybenky na záchodě), protože ta to odnesla nejvíce. Když sem dnes přišla domu ve 4:00, bylo jich pod stolem min. 10-15 včetně malejch rybeňátek. Prosím poradtě mi někdo co mám s nimi dělat, protože mít je v ložnici je opravdu ODPORNÝ. Za užitečnou radu předem děkuju.

Anonym (3725) 2011-04-10T13:09:59.000Z

Přesně před rokem jsem uviděl prvního brouka.... přibližně ve 2 ráno jsem rozsvítil a pod stolem se proběhli 2 podlouhlé černé tyčinky....Hledal jsem až do rána co by to mohlo být,nemohl jsem usnout strachy,že po mě v noci něco takového poleze....Hledal jsem dlouhé hodiny a dopátral se ,že to je asi Rybenka. A dnes jsem to viděl po roce znovu. Rozsvítím a tyčinka si to valí někam ke zdi a pod naší plovoucí podlahu. Hned jsem šel na tyto stránky a koukám znova na Rybenku. Jenže podle místních obrázků má nepravidelný tvar a nějaké "chapadla" ... tohle bylo menší,stejný úzký tvar.... velikost asi jako na 1,5 nehtu .... Takže asi Rybenku musím vyloučit. Problém je v tom,že to nemůžu posoudit. Vždycky to hned uteče ,ale vím ,že tu jsou. Akorát jsem je viděl zatím 2x za rok ... V první řáde potřebuju vědět co to je za brouky,takže popis: dlouhé jako 1,5 nehtu,černé,pravidelně úzké jako ocas rybenky,utíká to před světlem,nemá to žádná vyditelná chapadla... Jinak máme psa,tak nevím zda-li to má na to nějaký vliv. Pod postelí je docela špína je možné že se zdržují tam .... viděl jsem je pod stolem před rokem a nyní pod postelí. Když jsem to zkoumal po druhé uviděl jsem pohyblivý drobeček. Říkám si " to snad nemůže být žádnej brouk " ale on to fakt byl ... černej ani ne 1 mm brouček.... šáhl jsem na něj a on utekl pod postel.... Není to larva nebo tak něco? .... Prosím pomoc!

Anonym (3833) 2011-05-26T00:55:12.000Z

To co popisujete je na 100% ona rybenka, byly na wc i v paneláku 6.patře kde jsem bydlel s rodiči a jsou i na mém nynějším wc v druhém patře obytného domu. Připadá mi že jsou snad v každé koupelně ale to člověk zjistí většinou až pokud jde na velkou uprostřed noci a pozoruje důkladně podlahu.Jsou sice odpudivé, ale neškodné pokkud nejsou přemnožené.. To víte..byly tady před třista miliony lety a zůstanou tady i po nás )))) To druhé co popisujete, ten černý brouček, domnívám se že jde o Kožojeda. Tomu se líbí u mě pod novou palubkovou podlahou

Anonym (3988) 2011-07-16T00:37:05.000Z

Nedávno jsme se s rodiči přestěhovali do většího bytu, poněvadž je maminka těhotná. Bydlíme v paneláku, ale to co tu máme je hrůza. Nebojím se rybenek, ale kdybyste viděli tu spoustu co tu je, pak byste se nedivili mé teorii že nás chtějí sežrat zaživa! Když mám v noci žízeň a jdu se napít do kuchyně, cestou šlápnu bosou nohou na deset rybenek. Je jich tady strašně moc. Jednou jsem si v noci rozsvítila v pokojíku a podlaha jimi byla doslova pokrytá. Mohlo jich být kolem 20. Šla jsem se podívat do obýváku a tam jich bylo na podlaze asi 30. Vyvrcholilo to včera, když jsem vyndávala z lednice kastrol a na něm byly zmrzlé rybenky. Někdy mi to připadá u nás doma jak v domě romů-plno hmyzu a nehorázný počet rybenek a to i přesto, že jsme maximálně pořádná rodina a moje mamka ječí už i ve chvíli, kdy si dovolím hodit na zem vlas...

Anonym (3862) 2011-06-05T09:56:54.000Z

Dnes jsem na WC dal od firmy Orion nástahy na rybenky a uvidime zda to pomůže.V balíčku jsou 3ks a je to bez insekticidu.

Anonym (3928) 2011-06-22T08:03:30.000Z

Ďakujem veľmi pekne za túto stránku a vaše skúsenosti. Ja som ani nevedela, ako sa tie potvory volajú. Volala som ich hajzľové čiarky - vzhľadom k ich výskytu a tvaru :-D Až dnes som si na obale Biolitu UNI, v českom návode prečítala, že je aj proti "rybenkám", tak mi došlo, že to budú tieto potvory. Takže už viem, vďaka tejto stránke, že u nás v SR je to švehla. Tiež nesúhlasím, že je to produkt nečistoty v domácnosti. Ja práveže až tak dokonale neupratujem, ale v našom asi 100-ročnom neizolovanom, vlhkom dome sme ich vôbec nemali asi 5 rokov od nášho nasťahovania sa a potom sa zrazu nejako zjavili. Museli sa sem nejako preniesť z inej domácnosti alebo možno z obchodu... My ich veľa nemáme, vidím tak možno jednu za mesiac ale sú mi totálne odporné, hnusia sa mi a bojím sa ich. Na WC (na rozdiel od môjho predchádzajúceho bydliska v bytovke) som ich nevidela, ale v jednej miske v kredenci, kde mám odložené ovsené vločky a krupicu ich sem-tam zazriem, takže súhlasím, že sa živia sacharidmi. Ja na ne skúsim použiť ten Biolit (mimo potravín) a skúsim zohnať "Biolit Eco past na rybenky" http://biolit.cz/poradna.asp?ID=8 - do kredenca. Dúfam, že to pomôže. :-D

Anonym (4004) 2011-07-18T21:14:18.000Z

aj ja mám v byte švehly (rybenky). No vôbec mi nevadia a ani mojej manželke. Sú zlaté. Niekedy som ich pučil prstom. No už to nerobím. Majú dosť iných nepriateľov napr. pavúkov. Kým som nezistil o čo ide, volali sme ich žiabronožky. Pripomínajú mi trilobity z prvohôr. Žiju na našej planéte 300 mil. rokov! Nepreferujem názor, že všetko ničiť! Len si biolitujte. Skutočnosť je taká, že nie sú škodné. A ja ich akceptujem. Sme súčasťou prírody a to treba rešpektovať. Nemám rád ľudí, čo všetko ničia BIOLITOM. Možno vám to pripadá smiešne, ale aj ony majú niekde svoje bábätká a chcú žiť ako my.

Anonym (4240) 2011-09-24T20:12:29.000Z

súhlasím, že to nie je nečistotou... manželka vysáva a umýva až niekedy to preháňa..... máme nový dom, bývame tu 4 roky a objavili sa tak asi pred rokom, zrejem sme si ich odkiaľsi priniesli, najskorej s vecami po návrate z nejakej dovolenky.... hoci, aj tu musím podotknúť, že manžeka všetko oblečenie a prádlo perie po návrate odkiaľsi.... a zaujímavé je, že sme ich nemali ani v paneláku v petržke, kde sme bývali roky rokúce.... a tak ma to dosť jeduje.... nie je to mimoriadny výskyt, ale objavujú sa sporadicky v kúpelni a každý deň týždeň ich likvidujeme zatiaľ len fyzicky... zrejme nasadíme tvrdšie zbrane - ako Biolit proti lez=cemu hmyzu, či Biolit pascu.....

Anonym (4544) 2012-02-25T12:59:35.000Z

súhlasím, že to nie je nečistotou... manželka vysáva a umýva až niekedy to preháňa..... máme nový dom, bývame tu 4 roky a objavili sa tak asi pred rokom, zrejem sme si ich odkiaľsi priniesli, najskorej s vecami po návrate z nejakej dovolenky.... hoci, aj tu musím podotknúť, že manžeka všetko oblečenie a prádlo perie po návrate.... a zaujímavé je, že sme ich nemali ani v paneláku v Petržke, kde sme bývali roky rokúce.... a tak ma to dosť jeduje.... nie je to mimoriadny výskyt, ale objavujú sa sporadicky v kúpelni a každý týždeň ich likvidujeme zatiaľ len fyzicky... zrejme nasadíme tvrdšie zbrane - ako Biolit proti lezúcemu hmyzu, či Biolit pascu.....

Anonym (4545) 2012-02-25T13:02:50.000Z

Dobrý deň, už pár týždňov sa budím s malými, ale poriadne svrbiacimi štípancami. Najprv som sa bála, že sú to štenice, ale žiadnu sa mi zatiaľ nepodarilo nájsť, ani iné znaky, o ktorých som sa dočítala, že svedčia o ich prítomnosti. Už som si však v posteli našla 3 rybenky. S týmto hmyzom sa stretávam odmalička a nikdy som nepočula, že by štípali, teraz si však nie som celkom istá a nedarí sa mi k týmto info ani nikde dopátrať . Viete niekto povedať, či rybenky štípu? Ďakujem.

Anonym (4268) 2011-10-03T22:49:40.000Z

Mňa tiež minulý týždeň jedna doštípala. To že ich máme doma som vedel, ale považoval som ich za neškodné. Raz ráno som sa však zobudil a niečo ma zasvrbelo. poškiabal som sa a zasvrbelo ma inde. Keď som si nadvihol tielko a pozrel do zrkadla liezla po mne táto potvora. Okamžite som ju zabil (moc z nej nezostalo), ale stihla ma asi 5 krát šipnúť. Keď nie je v ohrození asi to nerobí, ale prekvapilo ma že šípe. Tak som kúpil tie pasce a uvidíme .... fakt ma to naštavalo.

Anonym (4291) 2011-10-09T18:12:25.000Z

Ano, obcas stipu, ale mam pocit ze je to skor nahodou ked skusaju co zozrat a narazia na ludsku kozu. Je to relativne bolestive ako parazity by sa neuzivili.

Anonym (7442) 2015-03-06T03:33:15.000Z

Předem musím říct,že mě tahle diskuse opravdu pobavila.Rybenky doma mám asi tak jako každý,jednu, dvě do měsíce....Nejsem špindíra ani posedla úklidem.Nějak jejich přítomnost neřešim.Ale kdysi před několika lety a teď minulý týden jsem našla úplně jiného tvora.Má 8 nohou,je maličký asi 2mm,hnědé barvy,přední nohy má hodně protažené a má na nich klepítka.Proč to sem píšu.Můj táta mi vysvětlil,že je to nějaký druh pavoukovce,který si práve nejvíc pochutnává na rybenkách.Koukala sem na Wikipedii,ale píší tam jen o pavoucích a škvorech,kterým rybenky taky šmakujou. No a pupínek mám občas taky-mrňavý ale štiplavý,a myslím, že je to práve od týhle potvory-našla sem ji vždy u postele.Nevíte někde,co je to zač?

Anonym (4314) 2011-10-19T09:34:31.000Z

Mohl by to být štírek, teoreticky. Podle mě na něj rybenky budou velké, leda že by to žralo nějaká mláďata, ale kdo ví. Kousat by neměl.

Anonym (4315) 2011-10-20T09:32:44.000Z

No,... dle popisu= výskyt u postele a štípance , to tipuji na štěnice - a to je úplně jiný kafe než nějaké rybenky !!! Přečti si více o štěnici obecné na netu.

Anonym (6222) 2013-10-30T22:44:58.000Z

Prave som davala mojim mackam jest... A ked som zbadala kolko rybeniek tam je... Pouzila som biolit. ... Sice na litajuci hmyz ale zabralo to... Nastriekala som to do vsetkych skar kam sa skryvali... Po chvili pekne sane od seba vyliezli .. Pripravene na odchyt...:) dufam ze teda aspon dicastne mam od tych potvor pokoj;)

Anonym (4369) 2011-11-02T22:08:37.000Z

Nekteri lidi jsou hrozne hloupi a ubozi, myslici jenom na sebe a vsechen hmyz by nejradeji zabili,ale uvedomte si vy debilove, ze nam to tady nepatri! Clovek posral co mohl,jen to tady kurvime a honime se za prachama jak dementi,misto abysme zili v souladu z prirodou,ale rybence je to u prdele, ta se nam jen smeje:-) Je tu 300000 milionu let a bude tu klidne tak dlouho dokud nekde na svete najde teply a vlhky misto. Nebyt hmyzu tak tu nejsme ani my. A vy co se tak strasne vseho stitite si prectete neco o parazitech v lidskem tele,vsichni je mame a dost nam skodi,ale to vam v televizi nerekli,tak to vlastne neni ani pravda. Hlavne ze znate z reklamy biolit na hubeni hmyzu, prasky na nemoci a dalsi picoviny, ktery k zivotu nejsou potreba:-)

Anonym (4409) 2011-11-23T23:50:07.000Z

Ty vylízaná hlavo.Co to tady plácáš a vyjadřuješ se vulgárně.Já bych ti přál ty gumo,aby tě ty mrchy žrali za živa.Ať si to žije v souladu z přírodou,ale v domě to nechtějí asi jen normální lidé,což ty "jakoby přírodomylný"buku rozhodně nejseš.

Anonym (4491) 2012-01-18T17:56:15.000Z

Jdi se léčit magore :-p

Anonym (4543) 2012-02-24T17:14:32.000Z

souhlasím :)

Anonym (4558) 2012-02-28T20:15:17.000Z

Máš pravdu, ale bez nějakých léků by tu čtvrtina nebo i polovina z nás nebyla, ale jinak souhlasím.

Anonym (4590) 2012-03-11T18:47:27.000Z

Inteligence se pozna podle zpusobu vyjadrovani, ty ji asi moc velkou mit nebudes, co?

Anonym (4719) 2012-05-03T16:53:21.000Z

Já si myslim ze mas pravdu a na ostatni se muzes ... Jsou proste hloupy

Anonym (5253) 2013-01-11T15:50:00.000Z

Ne všichni jsou zvyklí žít v pralese. Máme rádi doma čisto. Jestli je tady Rybenka 300 mil. let, tak dokáže přežít i venku. Běž si brečet ke greenpeace.

Anonym (5284) 2013-02-02T02:02:27.000Z

Pry 300 000 milionu let. To je zlato 300 miliard let a vzhledem k tomu, že vesmír je starý něco kolem 14 miliard let, tak to fakt klobouk dolů před ryběnkou. Nejspíš mimozemská forma života z jiné dimenze, nejspíš i inteligentní, když se dokáže něčemu smát :-) Už to nehul prosimtě.

Anonym (5352) 2013-03-15T16:29:00.000Z

hele neřeš....maš velkou pravdu ale co s tim nadelaz?bohuzel nic....lidi sou k****

Anonym (5911) 2013-06-18T16:16:45.000Z

no ty seš ale jelito

Anonym (6211) 2013-10-10T18:03:36.000Z

.. až na to, že jí mít doma nemusím :-D mravence jsem tu nechala, nevadili, rybenky v koupelně- budiž, hledala jsem byliny, kterými je odpudit. Když se mi ale díky zatékání do střechy objevily v kuchini, tak to teda ne.. jedna věc je sounáležitost s přírodou, např. já žiju na vsi, mám děti, jsem skoro vegan, držím se hesla, že trocha písku, hlíny, trávy nevadí.. doma mám čisto, ne že bych teda za nábytkem šmirglovala každý den, to ne :-D ale rybenky, pokud se objeví na místě, kde jíme, to mě prostě nějak nefascinuje a pak je asi třeba zasáhnout.. takže asi tak. Jsou prostě případy, kdy si člověk musí držet svůj odstup a pokud mu tito tvorečkové vlezou do obydlí, tak to ne, tam je místo člověka a myslím, že při přemnožení by mohly i např. lidskému tělu, zvláště u dětí, ublížit a to si i se svojí láskou k přírodě, nerisknu :-) Ale jinak kromě těch zbytečně sprostých výrazů Ti pane M. velice rozumím. :-)

Anonym (8361) 2016-10-04T16:43:55.000Z

toto mi vzdy vyliezalo z vane,odkedy tam lejem chlor alebo luh sodny/kyselinu sirovu tak tieto problemy nemam

Anonym (4642) 2012-04-03T00:51:05.000Z

Pucil som ich sporadicky, veď mi az tak nevadili ale keď si ich po dovolebke nájdete v posteli zo tri chytite nervy, ale keď na druhy deň este aj vyrážky sa vám vyhodia a máte pocit akoby po váš stale niečo chodilo kupujete hubic hmyzu...

Anonym (4964) 2012-08-12T21:39:54.000Z

Dobry den vsetkym, som cudzinec a prelozit cez google.translate nie je celkom isty, ako pridat obrazky do stranky. Vdaka za odpoved.

Anonym (5071) 2012-10-17T14:40:55.000Z